• Home
  •   »  Lifestyle  »  
  • Herken de influencer, onze tips op een rij
  • herken de influencer

    Herken de influencer, onze tips op een rij

    Influencers zijn de nieuwe popsterren, je hangt er alleen geen poster van boven je bed. Althans, wij niet. Nu hebben wij geen mening over influencers, omdat niemand überhaupt op onze mening of onze Abonnementen zit te wachten. Deze mensen doen tenslotte gewoon hun werk en ze werken ook nog eens keihard. En hiermee komt precies het punt wat wij graag benadrukken; Influencers werken.

    Terug naar het woord zelf, influencer. Hiermee wordt het stiekem al verklapt, ze beïnvloeden. Hiermee zijn het geen politici die andere van hun overtuigingen en ideeën willen overtuigen. Nee, ze willen jou iets laten kopen. En laten we duidelijk zijn; Dat is niet erg. In tegendeel, we love lekker shoppen op z’n tijd.

    Het enige aan jou, de lezer, is om wel even door deze vaak zuurstokroze Instagram bubbel heen te prikken. Hanteer als het ware een filter voordat je alles klakkeloos gelooft en overneemt. Een aantal zaken op een rijtje om jou hier een beetje mee op weg te helpen.

    Ze gebruiken fotograven, stylisten, marketeers

    Influencers zijn kunstenaars in het creëren van content waarbij het lijkt alsof ze gewoon gezellig op vrijdagmiddag even een kiekje hebben genomen. Geloof ons; Dat is niet zo. Het begint met het opstellen van een marketingstrategie en eindigt met een speciale fotograaf. Alles met één doel; Het moet lijken alsof ze dit impulsief zelf hebben gecreëerd maar toch perfect is. Ambieer dus niet dat je eigen posts hierop lijken, laat staan dat je gelooft dat deze mensen altijd goed gekapt door het leven gaan. Is niet waar.

    Ze worden betaald voor posts en véél

    Influencers zijn niet alleen de nieuwe popsterren omdat ze populair zijn, ook het salaris komt in vele gevallen behoorlijk overeen. Per post krijgen zij vaak betaald door grote merken, bedrijven of hotels. Het gaat hier soms om bedragen, waar een gemiddeld gezin een maand van kan rondkomen of nog meer. Wat is interessant aan de deal voor een bedrijf? Dat de influencers natuurlijk laaaaaiend enthousiast is. Neem dit dus met een korrel zout.

    De altijd blije influencer

    Is het zo’n dag dat je denkt; Dit wordt ‘m niet helemaal? Hebben we allemaal wel eens. Behalve influencers. Deze blije eieren lijken altijd een fantastisch, leuk en interessant leven te hebben. Ook dit is niet waar, verre van zelfs. Maar weet dat dat niet verkoopt. Wij willen geen sneue types, maar juist bij de winners horen. Resultaat; Wees altijd blij, óf doe alsof. Het credo van de influencer.

    En dan hebben we het nog niet eens over filters gehad…

    Share on

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *